Toimintasuunnitelma

LOHJAN TYÖVÄENYHDISTYS RY

TOIMINTASUUNNITELMA VUODELLE 2019

Lohjan Työväenyhdistys ry toimii edistääkseen sosialidemokraattisen liikkeen tavoitteita.

Yleistä

• Osallistumme työväen yhteiseen vappujuhlaan, jossa punaisten haudalla puhuu tällä kertaa sos.dem. edustaja. Lisäksi osallistumme kunnallisjärjestön järjestämiin toritapahtumiin.
  • Panostamme uusien jäsenien hankintaan sekä heidän saamisensa mukaan toimintaan sekä kotisivujemme päivittämiseen ja kehittämiseen.
  • Työväentalon korjauksia jatketaan taloudellisten resurssien puitteissa.
  • Palkataan osa-aikainen talonmies, jos taloudelliset resurssit sen mahdollistavat.
  • Jatkamme työväentalon tilojen vuokrausta, vuokrauksesta vastaa työväentalon asunnossa asuva vahtimestari.
  • Muistamme jäsenten merkkipäiviä 50-v, 60-v, 70-v ja merkkipäivästä 75-v eteenpäin joka viides vuosi.

Yhdistyksen kokoukset ja muu toiminta

• Sääntömääräisten kokousten lisäksi pidetään yhteisiä ja kaikille avoimia keskustelutilaisuuksia, joihin pyydetään alustajiksi asiantuntijoita eri aihealueilta ajankohtaisista asioista, keskustelutilaisuudet toteutetaan yhdessä muiden lohjalaisten puolueosastojen ja kunnallisjärjestön kanssa.
  • Osallistutaan kunnallisjärjestön tilaisuuksiin ja eduskunta-, europarlamenttivaali- sekä mahdolliseen maakuntavaalityöhön, eduskuntavaalien varsinainen vaalipäivä 14.4.2019, europarlamenttivaalit toteutetaan 26.5.2019 ja maakuntavaalien ajankohdan ratkaisee maakunta- ja sote-lainsäädännön vahvistamisen aikataulu Eduskunnassa.
  • Aktiivisen paikallisen eduskuntavaalityön tavoitteena on ehdokkaamme, kansanedustaja Joona Räsäsen uudelleen valinta huhtikuun eduskuntavaaleissa.
  • Maaliskuussa pidetään kevätkokous.
  • Loka- tai marraskuussa pidetään syyskokous.
  • Vuoden aikana jäsentiedotteet sekä jäsenrekisterin päivittäminen.
  • Lohjan kesän iltamat
  • Osallistutaan puolueen järjestämiin koulutustilaisuuksiin mahdollisuuksien mukaan.
  • Osallistumme Uudenmaanpiirin kevät- ja syyskokouksiin sekä syksyllä 2019 piirin järjestämään puolueosastotoiminnan kehittämiseen
  • Osallistumme aktiivisesti läntisen Uudenmaan puolueosastojen yhteistoimintaan.

Johtokunnan toiminta

• Johtokunta työskentelee lohjalaisen SDP-järjestön yhteistoiminnan tiivistämiseksi.
  • Jäsenistön aktivoiminen ja uusien kannattajien hankkiminen on toimintamme elinehto.
  • Johtokunta osallistuu vaalityöhön kunnallisjärjestön kanssa.